19-7 Miami Beach - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 19-7 Miami Beach - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

19-7 Miami Beach

Door: P van den Hoof

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

20 Juli 2011 | Verenigde Staten, Miami Beach

Na eerst getankt te hebben zijn we rond 11 uur vertrokken naar Miami Beach. Onderweg zag je gevangenen werken aan de weg, dit werd door een bord tijdig aangegeven. Rond 1 uur vonden we dat het tijd was dat we eens een klein hapje gingen eten. We vonden al gauw een IHOP restaurant en voor we binnen gingen lagen er boekjes met coupons voor motels etc. Dit is voor de meesten misschien nieuw en vraagt om uitleg.
In couponboekjes, in dit geval van Florida, staat op plaatsnaam motels in waar een korting wordt gegeven en die kan wel oplopen tot 40 à 50 dollar per kamer. En vaak echt mooie kamers. Dus gezien ons rondreizen zijn wij wel erg gretig, zoals een beetje Hollander dat betaamt, op deze boekjes. De Tom Tom programmeren we onderweg dan naar zo’n motel dus hebben we weinig zoekproblemen.

Even terug komen over IHOP. Wij bestelden beiden een kopje koffie en een sandwich BLT en wat krijgen we, een volledige thermoskan, echt lekkere, koffie voor ons tweeën en een complete maaltijd. Deze bestond uit een dubbele sandwich met bacon, sla en tomaten en een groot portie friet met mayonaise. Snap jullie nu waarom wij ook beginnen te groeien, alle maaltijden die wij langs zagen komen waren groot voor lunch tijd.

Onderweg naar Miami zagen we een reclamebord van McDonalds met daarop de advertentie van een gewone hamburger voor $0,49 cent ofwel € 0,35 eurocent, kom daar in Nederland maar eens om. Het laatste gedeelte, vanaf Heampstead ging wel rustig aan, veel wegwerkzaamheden en veel verkeer. Onderweg wisselden de regenbuien en de zon zich af maar de temperatuur blijft behaaglijk, zeker met de airco in de auto.

In Miami was het een gekkenhuis op de weg, zoveel wegen zig zag onder en over elkaar we hadden samen met onze tom 6 ogen hard nodig om steeds op de juiste baan te rijden. We blijven 2 dagen in Miami, ons motel hier, ook via coupons gevonden, heet Whitehouse Inn. Het motel ligt prachtig aan het water. We zijn hier Obama niet tegen gekomen hoewel wij het gevoel hebben dat we hier in de Oval Office zit. Het is een zeer royale kamer, 2 grote bedden met de nodige zitjes, en koelkast direct aan het water. Alleen het internet werkt niet goed vanuit onze kamer. We moeten dan naar de computerkamer en daar is de verbinding wel goed. We komen hier samen met ons flesje wijn de avonden best door.
Morgen komen we weer terug op onze ervaringen in Miami.
Tot dan!

• 20 Juli 2011 - 07:02

Miranda:

Prachtig uitzicht vanuit jullie Hotel ! Neem aan dat het Miami is waar je op kijkt.
    Wat opvalt is veel donkere wolekn op jullie foto's, maar ik weet dat de temperatuur er toch heerlijk is !
    Piet, ga eens bij Applebees eten....misschien leuke tractatie op je verjaardag !!

HVJullie
    XXX

• 20 Juli 2011 - 08:22

WILLIAM:

HALLO HIER IS ITALIE WEER .MOOIE HAMBURGERS,EN EEN FLINKE KEREL DIE ER ACHTER ZIT.
    MOOIE FOTO,S IN MIAMI BEACH. EN SCHIJNT DE ZON WEER GENIET ER VAN EN PIET AL VAST GEFELICITEERD METJE AAN KOMENDE VERJAARDAG OOK NELLIE NATUURLIJK.
    GROETJES JOS EN WILLIAM.

• 20 Juli 2011 - 09:14

Frank:

Hoi Piet, Nellie,

nog heel veel plezier en
    Piet, alvast gefeliciteerd van ons allemaal.

Lekker warm he :)

ga verder met inpakken... :)

• 20 Juli 2011 - 13:21

Hoi Miranda
    Het uitzicht is inderdaad vanuit het motel. We hebben nog nmooit zo'n ruimte, aantal stoelen, kookhoek. We zijn heelaas de pannen vergeten. Onderweg naar Miani heeft het wel geregend maar de temperatuur blijft heerlijk.
    Als we de kans krijgen zullen we zeker naar Applebees gaan, we hebben al verschillende zaken onderweg gezien.

Veel liefs van ons uit Miami Beach
    XXX

• 20 Juli 2011 - 13:25

Hallo William en Jos
    Wat je zag wasgeen Hamburger maar een BLT sandwich. Ik denk dat het ook voor jouw de moeite waard is om eens te wisselen van Pizzaland naar het Hamburgerland. Dan pas leer je de verschillen goed.
    Groetjes vanuit een zonnig Miami Beach.

• 20 Juli 2011 - 13:37

Dag Frank
    We kunnen je heelaas niet volgen maar van hieruit een goede reis naar een prettige vakantie hier in de States
    Bedankt voor de verjaardagd=swens.

• 20 Juli 2011 - 16:41

Henny En Ger:

He Piet en Nelly

Wat 'n mooie foto's weer en prachtige reis.
    Piet van harte gefeliciteerd met je verjaardag (morgen) en dat je 'n leuke dag heb kan bijna niet missen. Alweer 'n jaartje erbij en 'n heel nieuw levensjaar voor je. Wie wat wat de toekomst voor mooie dingen voor je in petto heeft. Je hebt het in ieder geval zeker wel verdiend !!
    Maar er 'n mooie dag van....

Liefs Henny en Ger (morgen bij de vierdaagse kijken...)

• 20 Juli 2011 - 20:07

Jacqueline:

Ha die Piet en Nellie,

Tot nu toe erg genoten van jullie mooie reis, geweldig! Ben ben weer helemaal terug, want veel herkenning! De Keys vonden wij een paar jaar geleden ook heel apart, on-Amerikaans haast, erg tropisch en deed ons ook denken aan Suriname.
    Piet van harte gefeliciteerd met je verjaardag, fijne dag en natuurlijk nog heel veel jaren in goede gezondheid en veel geluk, tesamen met Nellie.

Geniet er nog fijn van, zou ik zeggen.
    Veel groeten van Jacqueline